jan 212015
 

Ak chcete predať svoj dom alebo byt čo najskôr, musíte sa vyhnúť amatérskym chybám. Každá nehnuteľnosť má totiž určitý čas „trvanlivosti“.

Ak ponuka nevzbudí záujem už v prvých dňoch alebo sa objavuje na trhu pridlho – podlieha nezáujmu.

AKO SPOZNÁME VÁŽNEHO ZÁUJEMCU?

Kupujúci môžeme rozdeliť na dve skupiny. Prvá skupina sú tí, ktorí aktívne hľadajú nehnuteľnosť, prešli si už nejaké tie byty či domy, poznajú ceny ponúkaných nehnuteľností a čakajú už len na nové ponuky. Sú to najvážnejší záujemcovia, u ktorých je vysoká pravdepodobnosť kúpy, v prípade, že narazia na zaujímavú ponuku. V druhej skupine sú tí, ktorí sa iba teraz začali obzerať po trhu, porovnávajú ceny a kým sa tzv. rozkukajú, chcú si ešte pozrieť zopár nehnuteľností. Majú síce vážny záujem kúpiť, ale kým si nebudú istí, že za svoje peniaze dostanú dobrú ponuku, asi ešte nič nekúpia.

REÁLNA CENA

Ak nehnuteľnosť predražíte, stratíte tých najvážnejších záujemcov, ktorí sú už na kúpu pripravení nielen na základe získaných informácií, ale aj financiami. Cenu treba prispôsobiť trhu – lokalita a porovnanie s podobnou nehnuteľnosťou „Vám dá najzákladnejšiu informáciu“. Ak nie ste ochotní cenu prispôsobiť ponuke, lepšie bude nehnuteľnosť stiahnuť z trhu a počkať !

DOBRÁ RADA NAD ZLATO

V mestách či na dedinách sa často ešte i teraz stretávame s tým, že ľudia neznalí, či slabo informovaní zavesia pred svoj dom nápis „NA PREDAJ“, ktorý zaregistruje zopár ľudí pohybujúcich sa okolo. Dnes žijeme vo svete internetu a o predaji sa jeho prostredníctvom, či prostredníctvom tlače môže zakrátko dozvedieť obrovské množstvo ľudí. Napriek tomu odporúčame – zaplaťte si dobrého realitného makléra, ktorý sa denne pohybuje na realitnom trhu a môže vám poskytnúť informácie, o ktorých by ste sa možno ani nedozvedeli. Makléri sú vaše oči a uši na trhu, k dispozícii majú databázy s informáciami, vďaka ktorým v priebehu dňa, alebo pár dní dokážu nájsť serióznych záujemcov o kúpu, zatiaľ čo vy by ste strácali čas so zvedavcami, realitnými „turistami“ či špekulantmi.

ČO POMÔŽE URÝCHLIŤ PREDAJ?

Účinná prezentácia
Rozšírte informáciu medzi svojimi známymi a požiadajte ich o pomoc pri hľadaní kupca, nafoťte objekt a dajte si inzerát v príslušnom tlačovom médiu či na internete alebo sa o predaj pokúste pomocou letáčikov a oznamov vo výkladoch obchodov. Oznamy by mali byť stručné, jasné, zrozumiteľné a pravdivé.

Aj malá zľava poteší
Čím dlhšie necháte nadhodnotenú nehnuteľnosť na trhu, tým ťažšie ju predáte, a tým nižšiu hodnotu bude nakoniec mať. Pokúste sa ovplyvniť rozhodovanie kupujúcich malou zľavou, v konečnom dôsledku sa to aj vám oplatí.

Prvý dojem
Veľmi dôležitý je prvý dojem – vstup do domu musí pozývať „VSTÚPTE“! Ošarpanými dverami, na ktorých visia pavučiny, určite odradíte väčšinu záujemcov. Odpútajte pozornosť komunikáciou. Ľudia predpokladajú, že ak nie je udržiavaný vonkajšok domu – vnútrajšok nebude o nič lepší. Odpútajte pozornosť farbami a kvetinami – oživia dom a kvetináče si napokon môžete aj tak zobrať so sebou.

Niečo navyše
K ponuke pridajte niečo zadarmo (bonus) – zbytočný nábytok, drobnosť, ktorá upúta záujemcovu „pozornosť“, starších ľudí napr. poteší ponuka pomoci pri sťahovaní.

Ovplyvnite predaj svojím konaním
Neberte predaj nehnuteľnosti ako súboj „kto z koho“ – nezavádzajte záujemcu, netlačte naňho. Naopak, nenásilne sa ho snažte presvedčiť o výhodnosti kúpy alebo mu podľa potreby navrhnite šikovnú zmeny dispozície nehnuteľnosti.

PREDAJCA A PREDÁVAJÚCI SÚ NA JEDNEJ LODI

Ďalší častá chyba predaja je, že predávajúci napriek aj tomu, že jeho nehnuteľnosť už predáva realitná kancelária, s ktorou sa sám dohodol, skúša predaj aj sám „na vlastnú päsť“,  aby predaj urýchlil. Logicky sa predávajúci konkurentom svojho vlastného predajcu – realitnej kancelárii a navzájom sa vlastne „pobijú“ na cene a v inzercii! Je to absurdné, ale pritom bežné!  Samozrejme v otázke ceny má výhodu predávajúci, lebo sám určuje jej výšku. Čo je v poriadku. V inzercii má ale zase výhodu realitná kancelária s profesionálnou propagáciou, čo znamená, že vie zabezpečiť kupujúcich aj na vyššiu cenu. Výsledkom je, že v tomto „konkurenčnom boji je vlastne víťazom kupujúci, bez ohľadu na to, od koho kúpi. Predávajúci síce mohol získať aj vyššiu cenu za svoj dom, ale sám sa dal z nerozumu zatiahnuť do „naoko konkurenčného boja“ . Je štatisticky dokázané, že veľká väčšina nehnuteľností sa predá za cenu nižšiu ako je tá inzerovaná. Kupujúci v snahe mať nové bývanie čo najlacnejšie prirodzene tlačí na zníženie ceny , či už na predávajúceho alebo na realitnú kanceláriu. Kancelária je v podstate na tento tlak vždy pripravená, predávajúci už málokedy. Ak v takomto prípade predávajúci  spokojne predá svoj dom, je takmer isté, že zaň mohol dostať viac! Platí preto zásadné pravidlo – na oboch ponukách musí byť jednotná cena. Ak aj nehnuteľnosť predáva viac kancelárií, musí vlastník vo vlastnom záujme zabezpečiť, aby bola inzerovaná cena vo všetkých kanceláriách rovnaká. Ak si predáva dom súčasne aj sám, samozrejme musí aj on držať cenu rovnakú ako tieto kancelárie.

 

Zdroj: Internet

Ospravedlňujeme sa, ale komentár formulár je zatvorený v tejto dobe.