
Na začiatku, keď som sa začínala pohybovať v realitnej brandži, nás na základných školeniach učili, že ako nováčikovia musíme začínať náberom zo súkromnej inzercie.
UŽ VTEDY SOM Z TAKÝMTO POSTUPOM NESÚHLASILA!
Veď si len predstavte situáciu, že Vy ako majiteľ predávanej nehnuteľnosti, zadáte svoj inzerát na realitné portály “reality také onaké“. Čo sa stane v nasledujúcich minútach a v lepšom prípade v hodinách?
Takto vyškolení makléri, striehnúci na každý pridaný inzerát na súkromnej inzercii Vás začnú bombardovať telefonátmi a to je jedno či v nedeľu, sviatok, piatok či v neskorých večerných hodinách typu „môžem si pridať Vás inzerát do ponuky?“ V snahe získať novú nehnuteľnosť do svojej ponuky. Určite mi dávate za pravdu! Však?
Tí zdatnejší majitelia chvíľu odolávajú takýmto telefonátom, no po čase vo väčšine prípadov po x-tom telefonáte sa nechajú zlomiť. To znamená, že dajú súhlas najskôr 1 realitnej kancelárii (RK) potom 2 RK, a tak sa im zrazu hlavou prebleskne myšlienka, že čím viac RK to bude mať v ponuke, tým viac záujemcov budú mať.
PÝTATE SA, ČO JE NA TOM ZLÉ?
TAK SI PEKNE ROZOBERME, AKO TO NA TÝCH PORTÁLOCH A RK VLASTNE CHODÍ
Je dôležité, aby ste si uvedomili, prečo táto metóda nefunguje a dovolím si povedať, že v mnohých prípadoch priam poškodzuje majiteľa a znevýhodňuje predaj danej nehnuteľnosti, čo mi určite dajú za pravdu skúsení a úspešní makléri.
HNEĎ VYSVETLÍM PREČO
Približne 70 – 80% potenciálnych kupujúcich (záujemcov o nehnuteľnosť) hľadá svoju vysnívanú nehnuteľnosť v dnešnej dobe, kde inde ako na internete. A vráťme sa opäť do deja – Vy ako majiteľ ste dal súhlas 6-tim RK k inzercii vašej nehnuteľnosti. Všetkých týchto 6 RK totiž inzeruje na rovnakých internetových portáloch. Niektorí na viacerých , niektorý na menej portáloch. No nalejme si čistého vína! : – Všetci inzerujú na tých najnavštevovanejších portáloch, kde chodia aj kupujúci.
Ak práve Vy, čo čítate tento môj blog predávate týmto spôsobom svoju nehnuteľnosť, dajte si tú námahu a otvorte si známy internetový portál, napr. reality „ na viacero spôsobov“ a zadajte si základný popis: lokalita, mesto, druh nehnuteľnosti , do akej ceny …… a pozorne sledujte, čo Vám internetový portál vypíše. A nebudete veriť vlastným očiam – 6 x vyobrazená vaša nehnuteľnosť na tom istom portáli, každá s iným popisom, dozvedáte sa napr. že počet izieb je rozdielny, m2 úžitkovej plochy a záhrady, s realitou nemajú nič spoločného, nehovoriac a kvalite fotografií a rôznych cenách.
A teraz si predstavte , že práve Vy sedíte na opačnej strane počítača a neveríte vlastným očiam, čo všetko sa o svojej nehnuteľnosti dočítate? V celom tom chaose sa zrazu strácate. Z vlastnej skúsenosti Vám hovorím, takýto inzerát je nehodnoverný a potenciálny záujemca stráca o takúto nehnuteľnosť záujem. Takýmto nehnuteľnostiam v realitnej brandži hovoríme, že sú „prevarené“ a do svojich ponúk ich žiaden skúsený a úspešný maklér nezoberie!
A teraz dobre porozmýšľajte, komu vlastne zverujete do rúk svoj majetok? …… – často krát i Váš jediný!
A AKÉ JE MOJE ODPORÚČANIE? To si pozrite na stránke Merange. nájdete tu skvelé videá, ktoré Vám určite dajú odpovede na mnohé Vaše otázky.
Prajem Vám radostný a úspešný deň
Vaša Soňa
Ospravedlňujeme sa, ale komentár formulár je zatvorený v tejto dobe.