
Už sa veľmi veľa popísalo o zaručenom rýchlom predaji nehnuteľnosti, predajných technikách, no zdá sa, akoby to v praxi vôbec nefungovalo.
V čom je chyba?
Poďme sa na to spolu pozrieť.
Práve riešim predaj jedného 3 izb. bytu v okresnom meste, lokalita výborná a veľmi žiadaná. Pýtate sa v čom je teda problém?
Problém je v samotnom predávajúcom. Cenu nehnuteľnosti si totiž stanovil podľa svojej predstavy, koľko peňazí potrebuje získať jej predajom, aby si pokryl svoje potreby ku svojej spokojnosti. A máme tu prvú veľmi závažnú chybu, ktorá sa takto zmýšľajúcemu majiteľovi na predaji nehnuteľnosti vypomstí.
Poďme ďalej. Byt sa nachádza v nezateplenom panelovom dome na najvrchnejšom poschodí. A tu je problém druhý. Tieto byty nemajú z pohľadu kupujúceho klienta takú hodnotu, ako ostatné byty v bytovke odhliadnuc od prízemného bytu, ktorý je na tom podobne ako ten najvrchnejší byt. Keď už niekto začne uvažovať o takomto byte, tak za predpokladu že byt je v nižšej cenovej relácií.
Byt nie je pripravený na predaj. Nachádzajú sa v ňom pozostatky starého nábytku, obsahy pôvodných šuplíkov sú v rohoch miestnosti, na stenách staré tapety, neumyté dlážky a diery v stenách. A toto je tretí problém .
A pritom stačí tak málo, aby aj tento byt bol okamžite predajný.
Čo treba urobiť?
- Pozrieť sa reálnymi očami na skutočnú hodnotu danej nehnuteľnosti Áno aj lokalita zohráva svoje miesto pri tvorbe ceny, no podstatná je samotná nehnuteľnosť. Kupujúceho totiž vôbec nezaujíma vaša finančná situácia, ani vaše emócie ktoré máte k nehnuteľnosti.
- Nový majiteľ je pri kúpe zameraný na m2 veď tie predsa kupuje, umiestnenie bytu – poschodie, poloha bytu – či je rožný alebo susediaci s inými bytmi, stav bytu. Dnes už nikoho nepresvedčíte, že umakartové jadro je super jadro, že nejednotné podlahy sú in. Toto všetko treba zohľadniť v cene, alebo zainvestovať do nehnuteľnosti a dať jej nový základný šat.
- Starý nábytok, koberce a iné pozostatky po pôvodných majiteľov treba odstrániť!!! Byt doporučujem vymaľovať aspoň bielou základnou farbou a vyumývať. Veď predsa prvý dojem je veľmi dôležitý. Budúci majiteľ sa musí cítiť príjemne hneď pri vstupe a pritom sú to len minimálne vynaložené náklady, ktoré umocňujú priestrannosť bytu a dobrý pocit u kupujúceho.
Až toto dokáže predávajúci pochopiť a zaujať ten správny postoj k stanoveniu ceny a správnemu od prezentovaniu predávanej nehnuteľnosti, až vtedy drží v rukách kľúč od tajomstva ako rýchlo a dobre predať svoju nehnuteľnosť.
Verím, že Vaša otázka bola zodpovedaná k spokojnosti.
Autor: Soňa Pokorná – konateľka realitnej spoločnosti MERANGE
Ospravedlňujeme sa, ale komentár formulár je zatvorený v tejto dobe.